Menneet tapahtumat

12.6.2019
Helsingin yliopiston Kumpulan kampuksella 5.-6.6. järjestetyssä Pedaforum 2019 -tapahtumassa keskusteluttivat jatkuvan ja avoimen oppimisen haasteet. Miten opetus avataan ilman, että opettajien paineet kasvavat?
12.6.2019
Helsingin yliopiston Kumpulan kampuksella 5.-6.6. järjestetyssä Pedaforum 2019 -tapahtumassa yhtenä teemana oli avoin oppiminen. Myös Oppimisen avoimuuden asiantuntijaryhmän viestintäteemalaiset olivat järjestäneet tapahtumaan ohjelmaa.
31.5.2019
Avoimen tieteen kevätpäivillä saatiin tuhti tietopaketti FAIR-kokonaisuuden käytännöstä ja seuraavista askelista Jessica Parland-von Essenin, Hannele Keckman-Koivuniemen sekä Kimmo Koivusen puheenvuoroissa.
Henriikka Mustajoki (vas.), Salla-Maaria Laaksonen, Taina Meriluoto, Helena Eronen ja Marko Ahteensuu
21.5.2019
Avoimen tieteen kevätpäivillä 14.5. pidetyssä paneelissa puhuttiin some-datan tutkimuskäytön eettisyydestä. Panelistit keskustelivat esimerkiksi suostumuksen saamisen ongelmista.
Avoimen tieteen työryhmä avoimen tieteen kevätpäivillä 2019
17.5.2019
Avoimen tieteen kevätpäivillä 14–15.5.2019 julkaistu loppuraportti Aineiston avaamisen esteet – omistajuus ja lisensointi tarkastelee tutkimusaineistojen omistajuuteen ja avaamiseen liittyviä käytännön haasteita.
15.5.2019
Ensimmäiset Avoimen tieteen kevätpäivät järjestettiin Tampereella 14.-15.5.2019. Päivien teemana olivat datan juridiset ja eettiset kysymykset. Tutustu, mitä päivillä puhuttiin!
29.4.2019
Miten arkaluonteista tutkimusdataa voi ja tulee käsitellä? RDA Finland kokosi sensitiivisen datan kysymyksistä kiinnostuneita Helsingin yliopiston Tiedekulmaan 25.4.2019.
10.4.2019
Miten metriikkaa käytetään tutkimusorganisaatioissa ja missä menevät metriikan rajat? Bibliometriikkapäivillä 8.4. puhuttiin tutkimuksen arvioinnista, arvioinnin kansallisesta tietopohjasta ja vastuullisesta metriikasta.
28.3.2019
Miten tutkimus vaikuttaisi parhaiten päätöksentekoon? Helsingin Eurooppasalissa 28.3. järjestetyssä Avoimuudella Euroopan johtotähdeksi -vaalipaneelissa sivuttiin jatkuvan oppimisen ja avoimen tieteen teemoja.

Pages