Oppimisen avoimuus

17.9.2019
Avoimen tieteen syyspäivät järjestetään Hankenilla 25.-26.11. Päivien otsikkona on Yhteistyön avoimuutta - Tutkimusyhteistyö yritysten, julkisten toimijoiden sekä kolmannen sektorin kanssa.
16.9.2019
Avoimen tutkimuksen kansallinen ohjausryhmä on valmistellut Suomalaista avoimen tutkimuksen julistusta, jossa linjataan suomalaisen avoimen tutkimuksen visio, missio sekä organisaatioiden sitoutuminen avoimuuden edistämiseen. Julistuksen luonnos on valmis ja sitä on aikaa kommentoida 14.10., klo 16.00 asti.
9.9.2019
Avoimen tieteen koordinaation toiminta on lähtenyt vauhdilla käyntiin. Nyt on tullut aika tarkentaa yhteisen toiminnan nimistöä. Tarkennukset selventävät erilaisten ryhmien ja dokumenttien suhdetta toisiinsa, joka puolestaan helpottaa yhteistä tekemistä ja viestintää.
4.9.2019
Avoimen tieteen koordinaation yhteydessä on käynnistetty työ avoimen oppimisen ja oppimateriaalien linjauksen avoimia oppimateriaaleja koskevan kokonaisuuden kirjoittamiseksi. Luonnostyö alkaa kyselyllä linjausta koskevista odotuksista.
16.8.2019
Oletko törmännyt ongelmiin avoimien lisenssien kanssa tai mietityttääkö sinua jokin niiden käytössä? Täytä ennakkokysely Avoimen tieteen syystyöpajan lisenssiosioon!
12.6.2019
Helsingin yliopiston Kumpulan kampuksella 5.-6.6. järjestetyssä Pedaforum 2019 -tapahtumassa keskusteluttivat jatkuvan ja avoimen oppimisen haasteet. Miten opetus avataan ilman, että opettajien paineet kasvavat?
12.6.2019
Helsingin yliopiston Kumpulan kampuksella 5.-6.6. järjestetyssä Pedaforum 2019 -tapahtumassa yhtenä teemana oli avoin oppiminen. Myös Oppimisen avoimuuden asiantuntijaryhmän viestintäteemalaiset olivat järjestäneet tapahtumaan ohjelmaa.
Hallitusohjelma logo
6.6.2019
Osallistava ja osaava Suomi – uusi hallitusohjelma linjaa tieteen saatavuuden tärkeyttä ja tapoja. Mitä siinä kannatta erityisesti huomioida avoimen tieteen näkökulmasta?
22.5.2019
Itä-Suomen yliopistossa ollaan edelläkävijöitä oppimisen avoimuudessa. Avoimen tieteen koordinaatio kävi Joensuussa tutustumassa, miten oppimisen avoimuutta on lähdetty kehittämään.

Pages